Dagens Tips - Cherrybomb

Titel: Cherrybomb  (2009)
Regissör: Lisa Barros D'SaGlenn Leyburn
Skådespelare:Rupert GrintRobert SheehanKimberley Nixon.
Trailer

Cherrybomb utspelar sig över en vild helg med några ungdomar i Irland, och mellan dem skapas ett triangeldrama utan sitt like. Denna film har samma tema som TV-serien Skins, och om du gillar denna serie ska du definitivt kolla in denna film.

I början får vi följa de två kompanjonerna Luke och Malachy på deras jakt på den eftertraktade Michelle, och den första kvällen slutar ett besök på ett diskotek  med droger och slagsmål. Allt för att uppvakta Michelle. Lukes krassa hemförhållanden blir värre, och Malachy inser att han håller på att förlora, vilket leder till ännu en galen kväll innehållande bilstölder, droger och bilolyckor. Helgen fortsätter och ju längre tiden går ju värre blir förhållandet mellan de tre och efter ett tag sitter de alla insnurrade i varandra. 

Cherrybomb ligger i en genre som ännu inte blivit stor, och därför tycker jag denna film är någorlunda nyskapande, även fast triangeldraman inte är något nytt direkt. Men filmen tar den till en ny nivå med sina miljöer, som ger en känsla jag sällan upplevt förut. Speciellt byggnaden som Malachy jobbar i, "Leisure Complex", inger något som jag inte sett förut i en film. Tempot rullar på lugnt, med problemfyllt, lite med samma känsla som i tidigare nämda Skins

Miljön, karaktärerna, atmosfären och den dramafyllda handlingen gör denna film till något extraordinärt, något som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Men Cherrybomb är en intressant film som är klart sevärd. 

-Koffmaestro

Kommentarer
Postat av: JOCKE

vad het han är, rupert

2010-10-19 @ 00:21:09
Postat av: simone

det låter nice, den ska jag spana in!

2010-10-22 @ 12:15:04
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0