Dagens tips - Wild At Heart


Titel: Wild At Heart (1990)

Regissör: David Lynch

Skådespelare: Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe

Trailer

 

Wild At Heart är en thriller regisserad av en av mina favoritregissörer, David Lynch. Om man har sett något av David Lynch förut så vet man vad man kan förvänta sig. Om man inte gjort det, se denna. Se alla hans filmer.

 

Filmen handlar om hur Sailor Ripley (Nicolas Cage) och Lula (Laura Dern) är på flykt från diverse yrkesmördare som är ute efter att mörda Sailor. Yrkesmördarna är skickade av Lulas vrickade mamma som tvingat Lula från att träffa honom. I filmen får vi följa deras flykt och uppehåll på vägen.

 

Wild At Heart är inte som någon film du tidigare sett. Den innehåller helt absurda karaktärer, galna scener och soundtracket är alltifrån rockabilly och blues till speedmetall. Karaktärerna och deras dåd kommer att chocka dig gång på gång samtidigt som du blir ständigt fängslad. Nicolas Cage spelar sin roll fantastiskt, vilket jag aldrig tidigare sett av honom. Wild At Heart innehåller även den obehagligaste och vidrigaste karaktär jag någonsin sett.

 

David Lynch skapar den atmosfär som bara han kan: en blandning av spänning, fascinering och obehag. Den känsla filmen ger är något unikt som bara upplevs av hans filmer. Att inte se denna fantastiska film är ett misstag.

 

Skriven av Nikokicken


Kommentarer
Postat av: Aron

Såg den filmen för några jular sedan med min farfar... Aldrig varit så rädd som jag var efter jag hörde honom fnissa åt sex scenerna. Men afan, bra film :P



Älskar dig Nico-gubben, väntar på din sperma i min mun <3

2010-10-14 @ 19:17:26
URL: http://blondinaron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0