Cinemeras tankar om Oscarsgalan och vinnaren av tävlingen

 

Årets Oscarsgala var inte direkt något att hänga i julgranen. Öppningsfilmen som kändes gjord och allmänt medioker satte nästan standarden på resten av galan. Framförallt på Francos och Hathaways presentation. Måste säga att jag är besviken, främst på James Franco som jag tycker är en lysande skådespelare. Han bidrog inte direkt till galan som värd. Vart fanns entusiasmen? Inget han sa kändes genuint och allt kändes framtvingat. Även fast Hathaway ibland spelade över så verkade hon i all fall glad över att få vara där och att få vara värd.

 

Ja, detta par valdes för att locka en yngre publik men jag tycker ändå det ska finnas en standard. Blev helt enkelt bara besviken på James Franco.

 

Förutom de uppenbara vinsterna som Colin Firth och Natalie Portman fick så blev det ändå en rätt utspridd Oscarsgala. Ingen film dominerade. Inception plockade sex Oscars, även fast de inte var de mest prestigefyllda priserna. Lite tråkigt att Coen-bröderna inte fick något pris och förvånande att The Kids Are All Right inte plockade en enda Oscar.

 

Det jag främst hade hoppats på var att Aronofsky hade fått bästa regi och film för Black Swan istället för Hooper, eller i alla fall Fincher. Att The King’s Speech går hem för juryn är dock inget förvånande. Även skönt att se att 127 Hours inte plockade en Oscar.

 

Höjdpunkten för mig var att Trent Reznor fick en Oscar för soundtracket han och Atticus Ross gjorde till The Social Network. Även att Jean-Luc Godard hederspriset utan att komma till galan var en av höjdpunkterna, speciellt då han hela sin karriär kritiserat allt Hollywood står för.

 

Slutligen kan jag säga att Oscarsgalan helt klart inte var en av de bättre. Upplägget kändes helt enkelt bara mediokert och att avsluta med en barnkör var det sämsta de kunde göra. Jag hatar barnkörer.

 

Filip och Fredrik, som fått väldigt mycket negativ kritik för att de kommenterade, tyckte jag livade upp stämningen som galan saknade i år.

 

Över till vinnaren till vår Oscarstävling!

 

Det var tre personer som gissade rätt film: The King’s Speech. Vi sa att vi skulle utgå ifrån motiveringen om flera röstade på samma. Vi har nu bestämt en vinnare, och ett tröstpris!

 

Vinnaren, som vinner två DVD:er, är… Malin!

Och tröstpriset går till Pontus, som vinner en DVD!

 

Stort tack till alla som tävlade. Flera tävlingar kommer snart, så håll er uppdaterade!


Kommentarer
Postat av: Alec

Franco verkade ju hög vid vissa tillfällen, och i början var han stelare än ett träd.



Tyckte Cuba Gooding Jr klippet var riktigt roligt (http://www.youtube.com/watch?v=cnCMqr1QRQw)



Filip och Fredrik var ju roliga, fast förstod inte vad tanten gjorde där i början, inte okej vad Filip sa om Iron Man 2 dock...

2011-02-28 @ 21:39:27
Postat av: Alec

Argh antar att mitt förra inlägg försvann.



Franco såg iaf stelare ut än ett träd i början och sen kändes det som om han var hög. Ganska väntade vinnare, roligt att se ett gammalt klipp när Cuba Gooding Jr vann en Oscar och hans tacktal (http://www.youtube.com/watch?v=cnCMqr1QRQw)



Tyckte Filip och Fredrik var ganska roliga, fast inte okej att Filip sågade Iron Man 2..!

2011-02-28 @ 21:43:48
Postat av: placebohoe

Jag tycker att showen var rätt tråkig och den var bättre förra året. Men det var kul att Black Swan vann åtminstonde ett pris, fast i mitt tycke borde den ha vunnit fler.

2011-03-01 @ 12:25:42
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Mojje

Hata barnkörer!

faan vad skönt att nån säger som det är!

Avsky, fördöm o förbjud barnkörer i alla offentliga sammanhang!

2011-03-01 @ 14:39:19
Postat av: LIENE

Tråkigt att jag missade din tävling, men men. Det kommer väl fler någon gång?:)

2011-03-01 @ 21:24:36
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0