Tävling! Vilken film vinner Oscarsgalan?

 

 

Cinemera presenterar sin första tävling: Vilken film vinner Oscarsgalan?

Reglerna är simpla och ett par DVD:er är priset.

  1. Skriv vilken film du tror kommer att vinna ”Bästa film” på Oscarsgalan (genom att kommentera på inlägget)
  2. Motivera varför du tror det
  3. Svar senast söndag 27/2 (dvs. innan Oscarsgalan)
  4. Minst fem deltagare måste delta
  5. Du måste skriva din e-mail så vi kan kontakta dig om du vinner
  6. Den som gissar rätt vinner
  7. Om flera personer väljer samma film så utgår vi ifrån motiveringen

 

De nominerade filmerna är:

  • Black Swan
  • The Fighter
  • Inception
  • The Kids Are All Right
  • The King’s Speech
  • 127 Hours
  • The Social Network
  • Toy Story 3
  • True Grit
  • Winter’s Bone

 

Lycka till! Kom ihåg, deadline 27/2! Vinnaren presenteras måndagen (efter Oscarsgalan) 28/2.


Kommentarer
Postat av: Olle!!!

Inception förfan, alla tkr den e så jävla bra och den e bajsöverskattad. DiCaprio är dock sexig som fan. Hoppas dock på Toy Story 3!

2011-02-22 @ 17:33:49
Postat av: Alec

Inception - tack vare den stora succén den har gjort genom att utforska djupt inom psykologin som tidigare varit orört av media, samtidigt gör den det på ett väldigt bra sätt med bra skådespelare och bra manus, den tänjer gränser helt enkelt!



Tror andraplats kommer kanske True grit eller The Kings Speech, den senare somnade jag på efter typ 10 minuter men har hört att den ska vara j*kligt bra, första har jag inte sett dock.



mail: [email protected]



håller tummarna för att min motivering var bättre än olles

2011-02-22 @ 17:53:05
Postat av: Pontus

King's Speech - Tack vare riktigt bra skådespelarinsatser av Colin Firth och Geoffrey Rush och tack vare den magnifika presentationen av 1930 talets Storbritanien. Och hur man på djupet fått se hur svårt det var för en Kung med talproblem.



Jag håller med föregående kommenterare om motivationen om Inception, MEN det är tyvärr Christopher Nolan regisserar, inte för att han är dålig men med hans otur så tror jag inte han vinner. Batman Begins hade en större succé än Inception men den tyvärr inte Oskar för bästa film heller.



Mail:[email protected]

2011-02-22 @ 18:56:21
Postat av: Hagge

The Social Network - för att Fincher lyckades få kodande och algoritmer att funka på film och dessutom vara spännande.

2011-02-22 @ 19:31:19
Postat av: Hampe

Jag hoppas att "Inception" vinner. Men jag tror att det blir "The Social Network". "The Social Network" är en bra film, men tycker nog inte att den är så bra att den ska få en Oscar. Jag tror den vinner eftersom jag har frågat folk på moviezine och andra bloggar, och "The Social Network" vann alla röstningar.



Jag hoppas att det blir "Inception", för att det är en storfilm, som inte så många har fattat så kommer inte såna här filmer varje år. Tycker denna ska vinna. Men jag tror att "The Social Network" vinner. Så jag väljer "The Social Network"

2011-02-22 @ 20:25:03
URL: http://www.moviezine.se/bloggar/artmovies
Postat av: Petter Strid

King's Speech vinner utan tvekan. Trots den snåla filmbudgeten lyckades man hitta några KINGliga skådespelare som gör det rätt så tråkiga manuset väldigt roligt! Välskriven och välspelad!

King's Speech budget: 15 M$

Inception: 160 M$

The Social Network: 50M$

Ett bevis att man kan göra bra film på en relativt snål budget!



Vi får tacka regissören Tom Hooper, som för övrigt har regisserat filmen ”The damned united” som jag varmt rekommenderar!

2011-02-22 @ 22:17:02
Postat av: DAANIEEL THa MAN

Ja tror att true grit kommer vinna!!

Grovt bra film, länge sen en western gjordes och Jeff Bridges är en riiiiktigt bra skådespelare som är igång nu. Riktigt mysig film

Hejja True grit

2011-02-23 @ 15:36:16
Postat av: Arön

Inception. Herr Nolan hade sex med mina ögon och min hjärna och sprutade på min själ. En unik upplevelse!

2011-02-23 @ 15:36:49
Postat av: Jean-Paul

Black Swan kanske. Ehwhwh.

2011-02-24 @ 03:18:57
URL: http://www.nogg.se/paddyeahh
Postat av: Placebohoe

Jag hoppas på black Swan, för de sista 20 minuterna är klockrena och man känner obehaglighet igenom hela filmen. Ninas nedåtgående resa framförs på ett otroligt bra sätt. Att dessutom kombinera balett med lite skräck liknar det som Dario Argento gjorde i Suspiria, vilket är min favoritfilm och därför gillar jag den också.

2011-02-24 @ 21:59:32
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: johakim

The fighter bör fan vinna, länge sen man såg whalberg eller bale i en sån tung film, och speciellt tillsammans gör dom en enastående insats.

2011-02-25 @ 13:26:16
Postat av: chris

127 hours, blev jäkligt impad av James Franco´s insats, måste vara svårt att ha huvudroll i en film som man praktiskt taget spelar ensam i. Sen så är det ju en intressant film som har verklighetsbakgrund. Hade hört om Aron Ralstons öde några år innan jag såg den här filmen och jäklar vilken kämpe och vilken överlevnadsinstinkt den mannen har hehe.



aja, filmen var bra och höll en på helspänn nästan hela filmen ut.

2011-02-25 @ 17:56:19
Postat av: Malin

jag tror stenhårt på The King's Speech - jag tyckte den lät skittråkig när jag läste om den - en kung med talfel, jaha? Men sen när jag såg den så handlade den så mycket om människan, roten bakom problemen, om att kämpa och om vänskap. En lång och känslosam resa till målet - att kunna tala inför folk utan att stamma.



Blev verkligen förälskad i den!

2011-02-26 @ 20:26:29
Postat av: Löffe

Winter’s Bone eftersom alla filmnördar älskar den. väldigt bra skådespeleri med bra manus. Den sticker ut, är inte som en vanlig hollywood dänga.

2011-02-27 @ 18:45:54
Postat av: Carola L

•The Kids Are All Right

bara för att ingen annan trott på den än :-)

2011-02-27 @ 20:44:04
URL: http://mammamuh.blogg.se/
Postat av: Marcus Ekerbring

"The kids are all right" eftersom den är jävligt bra ochg har ett bra flyt. Skådespelarna interagerar även väldigt bramed varandra och filmen utspelar sig i en intressant miljö

2011-02-27 @ 22:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0